Persbericht – Zorgeloos zzp’en met Work&Go: de alles-in-één-mobiliteitsoplossing voor zzp’ers

13 april 2016

Den Bosch, 13 april 2016 – XXImo heeft een alles-in-één mobiliteitsoplossing en méér ontwikkeld voor de zzp’er. Zzp’en biedt vrijheid om te kiezen waar je werkt, voor wie je werkt en wanneer je werkt – én om je eigen administratie te doen. Voor veel zzp’ers is dit laatste een doorn in het oog; gelukkig neemt de nieuwe Work&Go-mobiliteitsoplossing van XXImo hiervan een groot deel uit handen. Deze oplossing presenteert alle reizen en kosten die een zzp’er maakt op de XXImo selfservice-website en achteraf op één btw-verzamelfactuur – brandstof, parkeren, treinreizen, taxiritten, lunches of gebruik van de OV-fiets. Ook hotelovernachtingen en vergaderlocaties zijn te boeken en te betalen met Work&Go. Dat maakt de onkostenadministratie en btw-opgave wel heel eenvoudig.

Daarnaast wordt het reizen met NS in de daluren extra aantrekkelijk gemaakt voor zzp’ers. Met de Work&Go-OV-chipkaart krijgen ze in de daluren niet alleen twintig procent korting op hun reis – ze bouwen per reis ook een horecategoed van tien procent op, besteedbaar op alle NS-stations. Zzp’ers werken onderweg in de trein lekker door en sparen al treinend voor een gratis lunch of kop koffie. Het horecategoed dat wordt gespaard is direct beschikbaar met de Work&Go-kaart. Zo kunnen zzp’ers zorgeloos blijven zzp’en en genieten van exclusieve voordelen.

Patrick Bunnik, CEO van XXImo: “Met Work&Go neemt XXImo zzp’ers een groot deel van de administratie uit handen, waardoor zij meer tijd overhouden om zich te focussen op hun werk. Het bewaren van bonnetjes is hiermee verleden tijd. We zijn er trots op dat we deze samenwerking met NS zijn aangegaan om dit product te ontwikkelen. Hierdoor kunnen Work&Go-kaarthouders als extraatje automatisch sparen voor een hapje of een drankje op de stations. En dat, naast de korting op treinreizen, maakt reizen met de trein in de daluren voor zzp’ers dubbel interessant. Zijn bepaalde plaatsen lastiger te bereiken met het openbaar vervoer, dan kunnen zij alle alternatieven ook met ons nieuwe reisproduct betalen. Met Work&Go maakt XXImo het mogelijk om gebruik te maken van aantrekkelijke kortingen die normaal gesproken alleen voor de grootzakelijke markt toegankelijk zijn. XXImo heeft bijvoorbeeld een vaste korting van minimaal 12 cent voor zzp’ers geregeld bij 1.200 tankstations; deze locaties zijn terug te vinden in de gratis XXImo-app.”

Jan Zweegman, directeur NS Zakelijk, is in zijn nopjes met het initiatief van XXImo: ”Wij hebben als doel het reizen per OV op een laagdrempelige manier beschikbaar te maken. Het stimuleren van het treinreizen in de daluren helpt daar zeker bij.”

Het unieke Work&Go-mobiliteitspakket is vanaf 1 mei 2016 beschikbaar en kost eenmalig 10,00 euro. Het gebruik is het eerste jaar gratis, daarna kost het slechts 2,00 euro per maand. Alle diensten zijn inbegrepen, met uitzondering van elektrisch laden. De kaart online aanvragen kan via www.workandgo.nl.

XXImo ontwikkelt en levert een uniek mobiliteitsmanagementsysteem waarmee zij zakelijke reizigers optimaal ondersteunen. Met het XXImo-platform is het mogelijk om al het zakelijke verkeer te plannen, te administreren en te betalen. Een kaarthouder bepaalt daarbij zelf wat de beste manier is om van A naar B te reizen. Alleen met de auto, met de auto en het openbaar vervoer of een combinatie van taxi, fiets en openbaar vervoer. Daarnaast kan een kaarthouder een hotel of vergaderlocatie boeken en betalen met XXImo. Organisaties beheren via een portal alle kosten van mobiliteitsdiensten. Alle transacties komen op één gespecificeerde verzamelfactuur te staan die ook te gebruiken is voor de btw-opgave. XXImo betekent een stuk minder administratief werk met financieel voordeel als gevolg. Meer informatie is te vinden op www.xximo.nl.

Charly Lammers van Toorenburg
E-mail xximo@lvtpr.com