Persbericht: XXImo wint International Fleet Award 2016 tijdens jaarlijkse Fleet Europe Forum & Awards

17 november 2016

‘s-Hertogenbosch, 17 november 2016 – XXImo, leverancier van een all-in-one mobiliteitsoplossing, is de winnaar van de International Fleet Industry Award 2016. De onderscheiding werd uitgereikt aan Marco Nederveen en Patrick Bunnik. Dat gebeurde tijdens het Fleet Europe Forum & Awards-evenement in Barcelona op 16 november. Het event wordt georganiseerd door Fleet Europe, het informatie- en expertisecentrum voor internationale corporate car fleet-bedrijven.

De Fleet Europe Awards Ceremony is gericht op het eren van uitmuntende prestaties in internationaal fleet management en toont best practices en nieuwe creatieve oplossingen in de branche. Klanten in heel Europa kunnen kandidaten nomineren in verschillende categorieën, waaronder Fleet Manager of the Year, International Fleet Green, Mobility and Innovation en International Fleet Industry.

XXImo kreeg de prijs voor de Fleet Industry Award 2016 voor de “visie op het ondersteunen van multimodaal reizen en het tegelijkertijd anticiperen op het volledig digitaliseren van betalingen, factureren en kostentoewijzing.” XXImo lanceerde de Mobility Card in 2012. Het bedrijf biedt een compleet digitaal platform waarop klanten alle vormen van zakelijk reizen kunnen plannen, beheren en betalen. XXImo is momenteel actief in de Benelux en Duitsland. Een verdere uitrol in andere landen is in ontwikkeling.

“We zijn erg blij met deze Fleet Industry Award 2016”, zegt Patrick Bunnik, CEO van XXImo. “Dit onderstreept onze ambitie om de nummer één leverancier te worden van een mobiliteitsoplossing in Europa en daarbuiten. Sodexo, aandeelhouder sinds 2015 – en wereldwijd actief – ondersteunt ons optimaal in die doelstelling. Wij zijn trots op deze nominatie, vooral omdat onze klanten ons hebben voorgedragen en op ons hebben gestemd.”

XXImo, opgericht in 2011, biedt zijn gebruikers een digitaal platform aan waar ze alle vormen van zakenreizen kunnen plannen, beheren en betalen. XXImo stelt zich ten doel om mobiliteit makkelijk te maken – niet alleen voor de reiziger, maar ook voor de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de financiële verwerking van de uitgaven. XXImo biedt oplossingen bij het tanken, het factureren, het sharen van auto’s en fietsen, en het betalen van wegentol en parkeerkosten, en biedt gebruikers ook de mogelijkheid om op een vlotte manier het openbaar vervoer of taxi’s te gebruiken en om vergaderzalen, hotels en vluchten te boeken. Alle transacties die via XXImo worden geregeld, worden op één gedetailleerde factuur vermeld, die de werkgevers kunnen gebruiken voor hun btw-aangifte. Klanten van XXImo kunnen online instellen waar en waarvoor de kaart kan worden gebruikt, en uitgaven en regionale limieten per type transactie vastleggen. De aandelen van XXImo zijn in handen van Tendris Holding, Sodexo en het management. www.xximo.nl

Charly Lammers van Toorenburg / Marieke Duijts / Tessa Louwersheimer
Tel: +31 (0)30-6565070
e-mail: xximo@lvtpr.nl

XXImo Mobility Cards is ontwikkeld door IDT Financial Services Limited en wordt uitgegeven door IDT Financial Services Limited conform licentie van Visa Europe. IDT Financial Services Limited is een dochteronderneming van IDT Corporation (NYSE: IDT). IDT Financial Services Limited is een gereguleerde bank, gelicenseerd door de Financial Services Commission in Gibraltar (geregistreerd kantoor: 57-63 Line Wall Road, Gibraltar. Registratienummer 95716). Directors: M.Fischer, J. Raanan, D. Spier, T. Streatfeild-James. Alle communicatie moet worden verzonden aan XXImo GmbH, Lyoner Straße 9 60528 Frankfurt am Main Germany.