Persbericht: XXImo voegt 200 tankstations van Tamoil toe aan netwerk in Nederland

21 juni 2017

Sterke uitbreiding van stations met lage prijzen en extra korting voor XXImo-kaarthouders

Den Bosch, 22 juni 2017 – XXImo, uitgever van de XXImo Mobility Cards, breidt zijn netwerk in Nederland uit met 200 Tamoil tankstations. Door dit nieuwe partnership kan vanaf nu met de XXImo-kaart bij 80 procent van de Nederlandse tankstations worden betaald.

Met de toevoeging van de Tamoil-tankstations is met name het voordeligste categorie C-netwerk van XXImo verder uitgebreid. Hierdoor is het voor bedrijven nog eenvoudiger geworden om medewerkers een Mobility Card te verschaffen, die zowel de hoogst mogelijke korting op brandstof biedt als het meest brede netwerk in de markt van voordelige stations. Bedrijven besparen hiermee al snel vijf tot 12,5 procent op hun brandstofkosten.

Anders dan traditionele aanbieders heeft XXImo de tankstations ingedeeld in drie prijscategorieën, waar bedrijven hun medewerkers willen laten tanken. XXImo biedt daarbij ook korting langs de snelwegen. Milo, de handige app van XXImo, navigeert de kaarthouder direct naar de voordelige stations.

Patrick Bunnik, CEO van XXImo: “Tamoil timmert flink aan de weg en focust op lage prijzen. Dat is exact wat bedrijven in alle onderzoeken aangeven het meest belangrijk te vinden: kosten besparen. Dat past dus prima. Het opbouwen van ons eigen tanknetwerk was een flinke uitdaging, waar onze klanten nu veel plezier van hebben. We blijven ons netwerk verder optimaliseren, ook in parkeren, taxi, openbaar vervoer, hotels, deelauto’s en -fietsen.”

Met 200 tankstations en meer dan 50 jaar ervaring op de Nederlandse brandstofmarkt staat service bij Tamoil voorop. “Naast onze scherpe prijzen willen wij ook betalen zo makkelijk mogelijk maken.”, aldus Ronald Kempen, Managing Director van Tamoil Nederland. “Tanken en betalen is bij Tamoil snel en eenvoudig geregeld in de shop of via de betaalautomaat bij de pompen. De klant bepaalt uiteindelijk op welke manier hij dat het liefste doet. De acceptatie van XXIMO is hiermee een waardevolle aanvulling van onze services bij zowel bemande als onbemande tankstations.”

XXImo, opgericht in 2011, en nu actief in Nederland, België en Duitsland biedt zijn gebruikers een digitaal platform aan waar ze alle vormen van zakenreizen kunnen plannen, beheren en betalen. XXImo stelt zich ten doel om mobiliteit gemakkelijk te maken – niet alleen voor de reiziger, maar ook voor de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de financiële verwerking van de uitgaven. XXImo biedt oplossingen bij het tanken, het factureren, het sharen van auto’s en fietsen en het betalen van wegentol en parkeerkosten en biedt gebruikers ook de mogelijkheid om op een vlotte manier het openbare vervoer of taxi’s te gebruiken en om vergaderzalen, hotels en vluchten te boeken. Alle transacties die via XXImo worden geregeld, worden op één gedetailleerde factuur vermeld, die de werkgevers kunnen gebruiken voor hun btw-aangifte. Klanten van XXImo kunnen online instellen waar en waarvoor de kaart kan worden gebruikt en uitgaven en regionale limieten per type transactie vastleggen. www.xximo.nl

Over Tamoil Nederland

Tamoil is meer dan 50 jaar actief op de Nederlandse brandstofmarkt. Tamoil maakte als eerste oliemaatschappij in Nederland mobiel betalen aan de pomp mogelijk en lanceerde dit jaar de loyalty app Tankey waarmee tanken goedkoper wordt. Daarnaast produceert zij groene stroom voor haar netwerk van tankstations en biedt Tamoil duurzame brandstof aan via de OGO CNG pompen op een aantal van haar tankstations. Tamoil Nederland is onderdeel van de Oilinvest Groep een Europees olieconcern met tankstations in Italië, Duitsland, Zwitserland, Spanje en Nederland. Het hoofdkantoor van Tamoil Nederland B.V. is gevestigd in Ridderkerk.

Charly Lammers van Toorenburg
e-mail: xximo@lvtpr.nl

Tamoil Nederland B.V.
Ronald Kempen
e-mail: media@tamoil.nl

XXImo Mobility Cards zijn ontwikkeld door IDT Financial Services Limited en worden uitgegeven door IDT Financial Services Limited conform licentie van Visa Europe. IDT Financial Services Limited is een dochteronderneming van IDT Corporation (NYSE: IDT). IDT Financial Services Limited is een gereguleerde bank, gelicenseerd door de Financial Services Commission in Gibraltar (geregistreerd kantoor: 57-63 Line Wall Road, Gibraltar. Registratienummer 95716). Directors: M.Fischer, J. Raanan, D. Spier, T. Streatfeild-James. Alle communicatie moet worden verzonden aan XXImo BV, Pettelaarpark 105, 5216 PR ‘s-Hertogenbosch.