Persbericht: XXImo-Mobility Cards nu ook in Duitsland verkrijgbaar

26 september 2016

Alles-in-één-oplossing voor zakelijke mobiliteit en uitgavenbeheer

Den Bosch/Brussel, 26 september 2016 – Het van oorsprong Nederlandse bedrijf XXImo breidt zijn dienstverlening voor Mobility Cards uit naar Duitsland. Met XXImo – dat vanaf 1 oktober 2016 in Duitsland verkrijgbaar is – boeken, betalen en administreren ook Duitse gebruikers al hun zakelijke mobiliteitsgerelateerde uitgaven. Van parkeren, vliegtickets, hotels, huurauto’s en taxidiensten tot en met tankkosten, huur van vergaderruimtes en restaurantrekeningen. XXImo biedt in Duitsland – net als in Nederland en België – een landelijke dekking en is in te stellen voor gebruik in geheel Europa. In Duitsland is XXImo ook te gebruiken bij Deutsche Bahn, Greenwheels, Car2Go en bij de snelgroeiende nieuwe spelers in mobiliteit voor car sharing, bike sharing, mobiel parkeren en de taxi’s via Uber en MyTaxi.

Dankzij XXImo zijn ook in Duitsland alle transacties terug te vinden op één gedetailleerde factuur die werkgevers kunnen gebruiken voor hun btw-aangifte. Dit stelt bedrijven in staat met het geavanceerde kostenmanagementplatform de mobiliteit van hun medewerkers te beheren – zonder enige administratieve lasten en een stapel bonnetjes. Doordat de werkgever bovendien bepaalt welke diensten de werknemer mag gebruiken tegen welk budget, houdt hij de mobiliteitskosten in de hand.

“De meeste Duitse zakenrijders hebben vaak drie verschillende tankpassen om op voldoende locaties te kunnen tanken. Met als gevolg allemaal aparte facturen, gebruikersportals en pincodes. Doordat XXImo-gebruikers ook bij negentig procent van de Duitse tankstations kunnen betalen, wordt die administratieve rompslomp overbodig”, zegt Patrick Bunnik, CEO van XXImo.

Het Duitse XXImo-team heeft een kantoor betrokken in Frankfurt. Meer informatie over XXImo is te vinden op www.xximo.de en www.xximo.com.

XXImo, opgericht in 2011, biedt zijn gebruikers een digitaal platform aan waar ze alle vormen van zakenreizen kunnen plannen, beheren en betalen. XXImo stelt zich ten doel om mobiliteit makkelijk te maken – niet alleen voor de reiziger, maar ook voor de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de financiële verwerking van de uitgaven. XXImo biedt oplossingen bij het tanken, het factureren, het sharen van auto’s en fietsen, en het betalen van wegentol en parkeerkosten, en biedt gebruikers ook de mogelijkheid om op een vlotte manier het openbaar vervoer of taxi’s te gebruiken en om vergaderzalen, hotels en vluchten te boeken. Alle transacties die via XXImo worden geregeld, worden op één gedetailleerde factuur vermeld, die de werkgevers kunnen gebruiken voor hun btw-aangifte. Klanten van XXImo kunnen online instellen waar en waarvoor de kaart kan worden gebruikt, en uitgaven en regionale limieten per type transactie vastleggen. De aandelen van XXImo zijn in handen van Tendris Holding, Sodexo en het management. www.xximo.nl

Charly Lammers van Toorenburg / Marieke Duijts / Tessa Louwersheimer
Tel: +31 (0)30-6565070
e-mail: xximo@lvtpr.nl

Geen persberichten meer ontvangen of voorkeuren wijzigen? Klik hier.

XXImo Mobility Cards is ontwikkeld door IDT Financial Services Limited en wordt uitgegeven door IDT Financial Services Limited conform licentie van Visa Europe. IDT Financial Services Limited is een dochteronderneming van IDT Corporation (NYSE: IDT). IDT Financial Services Limited is een gereguleerde bank, gelicenseerd door de Financial Services Commission in Gibraltar (geregistreerd kantoor: 57-63 Line Wall Road, Gibraltar. Registratienummer 95716). Directors: M.Fischer, J. Raanan, D. Spier, T. Streatfeild-James. Alle communicatie moet worden verzonden aan XXImo GmbH, Lyoner Straße 9 60528 Frankfurt am Main Germany.