Persbericht: Sodexo verbetert dienstverlening voor klanten en consumenten met acquisitie van Nederlandse start-up XXImo

17 maart 2016

Parijs, 17 maart 2016 – Met gepaste trots maken we bekend dat XXImo, gevestigd in het Nederlandse ‘s-Hertogenbosch, geleidelijk aan zal worden overgenomen door Sodexo Benefits and Rewards Services, een van de activiteiten van de wereldwijd actieve dienstverlener Sodexo.

Dankzij de acquisitie kan Sodexo Benefits and Rewards zijn klanten helpen om de Quality of Life van medewerkers naar een hoger plan te tillen, door middel van een innovatief mobiliteitsplatform voor woon-werkverkeer en zakenreizen. Organisaties kunnen zo hun medewerkers nieuwe voordelen bieden die voor extra gemak en efficiëntie in hun dagelijkse werk zorgen. De acquisitie maakt een snelle uitrol van XXImo naar andere landen mogelijk, te beginnen met Duitsland.

XXImo is de onderneming achter de XXImo Mobility Cards, die forensen en zakelijke reizigers de mogelijkheid biedt om probleemloos te reizen met één enkele oplossing voor auto, taxi, trein, tram, bus, deelauto, OV fiets en vliegtuig en ook om gemakkelijk te betalen voor parkeren, hotels en zelfs een zakenlunch.

XXImo ontwikkelde zijn eigen platform en commerciële netwerk, waarmee het proces van betalen, factureren en kostenallocaties volledig is gedigitaliseerd. Dankzij de acquisitie door Sodexo kan XXImo blijven investeren in het platform, kan het zijn commerciële netwerk uitbouwen en zijn productenportfolio verder ontwikkelen. Op deze manier wordt klanten een nog betere ervaring geboden, waaronder een grote groep van Sodexo-klanten.

Philippe Symons, CEO van Sodexo Benefits and Rewards Services Belux, verklaart: “De acquisitie van XXImo betekent een verdere verbetering van ons reeds stevige aanbod voordelen en mobiliteitsoplossingen voor medewerkers. Dankzij onze oplossingen kunnen onze klanten en gebruikers zich op hun hoofdtaken concentreren en hoeven ze zich geen zorgen te maken over de logistieke aspecten. Onze oplossingen staan garant voor gemak en efficiëntie in hun dagelijkse werk en een betere balans tussen werk en privé – essentiële factoren die de quality of life van medewerkers in de huidige competitieve economie verbeteren.”

Patrick Bunnik, CEO van XXImo, bevestigt: “Na ons succes in Nederland en België, waar we in 2013 actief werden, hebben we een gefaseerde internationale uitrol gepland. We zijn ervan overtuigd dat deze acquisitie door Sodexo ons in staat zal stellen om die internationale uitrol nog veel sneller uit te voeren. Het feit dat we voortaan deel uitmaken van een dienstverlenende organisatie die wereldwijd actief is, betekent in ieder geval een meerwaarde voor onze nieuwe en bestaande klanten, merchants en resellers.”

Bunnik blijft CEO van XXImo en blijft samenwerken met Lex Broekhuizen (CFO) en een toegewijd team vanuit het hoofdkantoor in ‘s-Hertogenbosch in Nederland.

XXImo, opgericht in 2011, biedt zijn gebruikers een digitaal platform aan waar ze alle vormen van zakenreizen kunnen plannen, beheren en betalen. XXImo stelt zich ten doel om mobiliteit gemakkelijk te maken – niet alleen voor de reiziger, maar ook voor de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de financiële verwerking van de uitgaven. XXImo biedt oplossingen bij het tanken, het factureren, het sharen van auto’s en fietsen en het betalen van wegentol en parkeerkosten en biedt gebruikers ook de mogelijkheid om op een vlotte manier het openbare vervoer en taxi’s te gebruiken en om vergaderzalen, hotels en vluchten te boeken. Alle transacties die via XXImo worden geregeld, worden op één gedetailleerde factuur vermeld, die de werkgevers kunnen gebruiken voor hun btw-aangifte. Klanten van XXImo kunnen online instellen waar en waarvoor de kaart kan worden gebruikt en uitgaven en regionale limieten per type transactie vastleggen. www.xximo.com

Over Sodexo

Sodexo werd opgericht in 1966 door Pierre Bellon en is sindsdien uitgegroeid tot de wereldwijde leider op de markt van dienstverlening waarmee de quality of life wordt verbeterd – een essentiële factor in de prestaties van personen en organisaties. Sodexo is actief in tachtig landen en helpt daar iedere dag 75 miljoen consumenten met zijn unieke combinatie van het aanbod van zijn On-site Services, Benefits and Rewards Services en Personal and Home Services. Sodexo beschikt via zijn meer dan honderd diensten over een geïntegreerd aanbod dat op meer dan vijftig jaar ervaring gebaseerd is: van maaltijddiensten, onthaaldiensten, onderhoud en reiniging tot beheer van gebouwen en apparatuur; van maaltijdcheques, cadeaucheques en mobiliteitscheques voor medewerkers tot thuishulp en conciërgediensten. Het succes en de prestaties van Sodexo zijn gebaseerd op de onafhankelijkheid van de onderneming, haar duurzame bedrijfsmodel en haar vermogen om haar 420.000 medewerkers wereldwijd continu te ontwikkelen en te engageren. www.sodexo.com

Kerncijfers Sodexo (op 31 augustus 2015)