Persbericht : Allianz en XXImo bundelen krachten voor zzp’er

27 maart 2017

Sterke combinatie van compleet verzekeringspakket en praktische mobiliteitskaart

Rotterdam/Den Bosch, 27 maart  2017 – Verzekeraar Allianz en XXImo – aanbieder van een alles-in-één mobiliteitskaart – bundelen hun krachten en bieden nu de perfecte oplossing voor de zzp’er: een aantrekkelijk en zeer compleet bedrijfsverzekeringspakket, gecombineerd met de XXImo Work&Go-mobiliteitskaart. Met deze combinatie is de zzp’er volledig ontzorgd en kan hij zich voor honderd procent concentreren op zijn opdracht en opdrachtgever.

De zzp’er ontvangt bij het online afsluiten van het Bedrijvenpakket zzp via www.allianz.nl een gratis XXImo Work&Go-kaart met 10 euro tegoed. De zzp’ er bespaart hiermee 10 euro aan registratiekosten en krijgt vervolgens nog eens 10 euro aan tegoed op zijn kaart.

In 2016 lanceerde XXImo in samenwerking met de Nederlandse Spoorwegen Work&Go: de alles-in-één mobiliteitsoplossing voor de zzp’er. Met dit totaalpakket kan de zzp’er brandstof, een reis met het openbaar vervoer, een taxirit, een zakenlunch of -diner en parkeerkosten afrekenen en administreren. Daarnaast is een hotel of vergaderlocatie te boeken. Alle kosten komen overzichtelijk terug op een btw-verzamelfactuur en zijn ook in te zien op de eigen pagina op de XXImo-website. Dit alles maakt de onkostenadministratie en btw-aangifte heel eenvoudig. De Work&Go kaart biedt de zzp’er voordelen die normaal gesproken alleen voor grote bedrijven zijn weggelegd. Daarnaast bespaart de zzp’er tijd en kosten op administratief werk doordat het hele proces digitaal verloopt.

Speciaal voor de zzp’er heeft Allianz het Bedrijvenpakket zzp ontwikkeld. De zzp’er wil zelf keuzes maken, ook als het gaat om risico’s nemen. Maar ook hoe hij met deze risico’s omgaat; of hij ze wil verzekeren of niet. Met het Bedrijvenpakket zzp van Allianz heeft de zzp’er één oplossing die hij  kan afstemmen op zijn eigen situatie. Bovendien krijgt de zzp’er jaarlijks een overzicht van de belangrijkste verzekeringsgegevens, zodat hij samen met zijn verzekeringsadviseur kan bekijken of dit nog past bij zijn situatie. En met het Bedrijvenpakket zzp profiteert de zzp’er van een pakketkorting, die kan oplopen tot tien procent.

Patrick Bunnik, CEO van XXImo: “We waren er al trots op dat we een samenwerking met NS zijn aangegaan om via een spaarprogramma op de Work&Go kaart het treinreizen in daluren te stimuleren. Het is mooi om te zien dat ook een bedrijf als Allianz de toegevoegde waarde van de Work&Go kaart onderkent, zodanig dat zij dit aan klanten cadeau willen geven en hun naam hieraan verbinden. XXImo staat voor kwaliteit en ontzorging. De samenwerking met Allianz maakt dat wij ook hierin weer verder kunnen gaan om de zzp’er, een belangrijk onderdeel van onze economie, van dienst te kunnen zijn. Een mooie eerste stap in de samenwerking tussen Allianz en XXImo.”

Sjoerd Laarberg, CEO van Allianz Nederland: “Wij zien deze samenwerking met XXImo  als een mooie dienst om zzp’ers, naast het bieden van financiële zekerheid en bedrijfscontinuïteit, ook in hun dagelijkse activiteiten te ontzorgen.”

Over Allianz

Allianz is een wereldleider in verzekeringen en financiële dienstverlening. Onze wereldwijde kennis delen we graag met onze klanten. Of u nu zzp’er bent of een bedrijf heeft met 200 medewerkers. En of u nu een starter bent of directeur van een snel groeiende onderneming. Wij helpen u de juiste beslissingen te nemen, zodat u zich kunt richten op dat waar u goed in bent: ondernemen. In Nederland zijn we sterk in schadeverzekeringen, levensverzekeringen en inkomensverzekeringen. Van autoverzekering tot arbeidsongeschiktheidsverzekering, en van overlijdensrisicoverzekering tot ondernemerspensioen. Wij bieden verzekeringen aan voor particulieren en voor kleine zelfstandigen, mkb’ers en grote ondernemingen. Dat doen we samen met ruim 4.000 verzekerings- en financieel adviseurs met wie we intensief samenwerken. Zie voor meer informatie www.allianz.nl.

XXImo, opgericht in 2011, biedt zijn gebruikers een digitaal platform aan waar ze alle vormen van zakenreizen kunnen plannen, beheren en betalen. XXImo stelt zich ten doel om mobiliteit makkelijk te maken – niet alleen voor de reiziger, maar ook voor de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de financiële verwerking van de uitgaven. XXImo biedt oplossingen bij het tanken, het factureren, het sharen van auto’s en fietsen, en het betalen van wegentol en parkeerkosten, en biedt gebruikers ook de mogelijkheid om op een vlotte manier het openbaar vervoer of taxi’s te gebruiken en om vergaderzalen, hotels en vluchten te boeken. XXImo stelt een intelligente app ter beschikking voor het plannen, het maken van de vervoerskeuze en het optimaliseren van de reis. Alle transacties die via XXImo worden geregeld, worden op één gedetailleerde factuur vermeld, die de werkgevers kunnen gebruiken voor hun btw-aangifte. Klanten van XXImo kunnen online instellen waar en waarvoor de kaart kan worden gebruikt, en uitgaven en regionale limieten per type transactie vastleggen. De aandelen van XXImo zijn in handen van Tendris Holding, Sodexo en het management.

Tessa Louwersheimer
E-mail xximo@lvtpr.nl

XXImo Mobility Cards is ontwikkeld door IDT Financial Services Limited en wordt uitgegeven door IDT Financial Services Limited conform licentie van Visa Europe. IDT Financial Services Limited is een dochteronderneming van IDT Corporation (NYSE: IDT). IDT Financial Services Limited is een gereguleerde bank, gelicenseerd door de Financial Services Commission in Gibraltar (geregistreerd kantoor: 57-63 Line Wall Road, Gibraltar. Registratienummer 95716). Directors: M.Fischer, J. Raanan, D. Spier, T. StreatfeildJames. Alle communicatie moet worden verzonden aan XXImo B.V., Postbus 2415, 5202 CK ‘s-Hertogenbosch.